Mit jelent a szoftveres hiba?

Szoftveres hiba esetén a laptopnak nincs fizikai hibája (nem valamelyik alkatrésze hibásodott meg), mindössze valamely program, vagy programok okoznak működési rendellenességet. A programhiba javításával, vagy a program újratelepítésével a hiba orvosolható. Olykor előfordul, hogy szoftveres meghibásodásnak tűnik egy hiba, valójában viszont hardveres problémával állunk szemben, de ez csak a laptop szervizben történő vizsgálatakor derül ki.
A szoftveres hibák javítása jellemzően olcsóbb, mint a hardveres hibáké, ezért gyakorlatilag mindig gazdaságos a javítás.

Milyen hibája van a laptopodnak?

Nem indul a Windows

Nem indul a Windows

Nem jelennek meg az ikonjaid?
Folyamatosan újraindul a géped?
Mindig a hibaelhárítás töltődik be?

Igen, segítsetek!

Gyakran lefagy a laptop

Gyakran lefagy a laptop

Nem mozdul az egér kurzor?
A billentyűzetre sem reagál a gép?
Vagy kék képernyővel újraindul?

Igen, segítsetek!

Vírusos a laptop

Vírusos a laptop

Kéretlen felugró ablakokat látsz?
Nagyon belassult a géped?
Nem tudod megnyitni a fájljaidat?

Igen, segítsetek!

 

További gyakori laptop szoftver hibák

  • Frissítés után nem indul a laptop

    Nem indul a laptopod, miután frissült a Windows-od?

    Az újabb Windows-oknál gyakran előfordul, hogy az operációs rendszer frissítését követően nem indul el a laptop. Ennek az alábbi három oka lehet:

    • 1 - Hibás maga a frissítés
    • 2 - A frissítés nem kompatibilis a laptopoddal
    • 3 - A frissítés telepítése közben hiba lépett fel

    Ilyen hiba esetén keress fel bennünket, hogy szakszerűen kijavíthassuk a frissítés okozta hibát.

    Mennyibe kerül a javítás? A probléma okától függően 3.000 - 10.000 Ft
    Mennyi idő a javítás? 1-2 munkanap

  • Fekete képernyővel fogad a Windows

    Miután bekapcsoltad a laptopod, fekete képernyő fogad?

    Gyakran előforduló hiba, hogy a laptop bekapcsolását követően a Windows ugyan elkezd betöltődni, de egy fekete képernyőn található egérkurzorral megáll a folyamat.
    Ilyen esetben a Windows felhasználói profil sérült meg. Akár csak a profil lejavítása is megoldhatja a problémát, de stabilabb megoldást nyújt a Windows teljes újratelepítése.
    A személyes adataid szinte biztosan megmenthetők.

    Mennyibe kerül a javítás?

    • Profiljavítás - 4.000 Ft
    • Windows újratelepítés adatmentés nélkül - 8.000 Ft
    • Windows újratelepítés adatmentéssel - 10.000 Ft

    Mennyi idő a javítás? 1-2 munkanap

  • Kék képernyő, hibaüzenettel

    Váratlanul hibaüzenetet kapsz egy kék képernyőn?

    Előfordul, hogy váratlanul megjelenik egy kék képernyő hibaüzenettel. A régebbi Windows-oknál ez amolyan korai DOS-os stílusú volt, az újabbaknál pedig egy szomorú smile ikont láthatsz. Van, hogy a hibaüzenet a képernyőn marad (megfagy a gép), de előfordul, hogy újraindítja magát a laptop (lehetséges, hogy a hibaüzenet csak egy pillanatra villan fel újraindulás előtt).
    Sajnos az ilyen hibának lehet akár hardveres, akár szoftveres oka is. Hardveres hiba esetén a javítás akár gazdaságtalan is lehet (bevizsgálást követően derül ki), míg szoftveres hiba esetén a Windows újratelepítése segít.

    Mennyibe kerül a javítás?

    • Hardverhiba esetén csak a bevizsgálást követően derül ki
    • Egyéb szoftveres javítás - 2.000 Ft - 4.000 Ft
    • Windows újratelepítés adatmentés nélkül - 8.000 Ft
    • Windows újratelepítés adatmentéssel - 10.000 Ft

    Mennyi idő a javítás? 1-2 munkanap

  • Nem csatlakozik WiFi hálózatra

    Nem működik a vezetnék nélküli internet a laptopodon?

    Ha nem kapcsolódik a laptopod az ismert vezeték nélküli (WiFi) hálózatra, akkor érdemes az alábbiakat ellenőrizni:

    • 1 - Ellenőrizd, hogy a WiFi be van-e kapcsolva a laptopodon
    • 2 - A tálcán az óra melletti WiFi ikonra kattintva ellenőrizd a látható WiFi hálózatokat
    • 3 - Próbálj meg felcsatlakozni a saját WiFi hálózatodra

    Ha ezek után sem csatlakozik a laptop a WiFi-hez (vagy nem lát semmilyen hálózatot), akkor előfordulhat, hogy a WiFi router rossz (próbáld ki más WiFi-s eszközzel, pl. okostelefonnal). Ha más eszköz hibátlanul csatlakozik, akkor hozd be a laptopodat szervizünkbe.

    Mennyibe kerül a javítás?

    • WiFi kártya hibája esetén kb. 5.000 Ft - 20.000 Ft
    • Szoftveres WiFi hiba esetén kb. 3.000 Ft - 10.000 Ft

    Mennyi idő a javítás? 1-2 munkanap

  • Nincs hang a laptopon

    Zene vagy videó lejátszás közben nincs hang a laptopodon?

    Főleg Windows frissítést követően előfordul, hogy nincs hang a laptopon, hiába volt korábban. Érdemes megpróbálni újraindítani a laptopot és ellenőrizni a hangerő szintet (tálcán óra melletti hangszóró ikonnál).
    Ha mindent rendben találtál és továbbra sincs hang, akkor hozd be hozzánk a laptopodat és szerviz technikusaink kijavítják a hibát.

    Mennyibe kerül a javítás? Kb. 3.000 Ft
    Mennyi idő a javítás? 1-2 munkanap

  • Eltűntek az adatok a laptopról

    Eltűntek vagy olvashatatlan formátúmúak lettek a felhasználói adataid?

    Ha csak simán eltűntek vagy véletlenül lettek törölve az adataid, akkor még van remény azok megmentésére (lehetőleg ne használd a laptopot tovább).
    Amennyiben viszont az adataid olvashatatlan formátumra változtak (ismeretlen a fájl kiterjesztése), akkor azt zsarolóvírus okozta. Ilyen esetben szinte biztosan nincs esély a fájlok visszaállítására, csak ha azokról korábban készítettél biztonsági másolatot.

    Zsarolóvírus észlelése esetén a laptopot ne használd, míg a vírus nincs leírtva, ugyanis egyéb fájlokat, meghajtókat, vagy a számítógépes hálózat többi számítógépét is megfertőzheti, elkódolhatja.

    Néhány cikk a zsaroló vírusokról és az adatmentésről:

  • Idegesítően sok a felugró ablak

    Mitől vannak felugró ablakok a laptopodon?

    Alapvetően háromféle felugró ablakról beszélhetünk. Az egyik, a Windows/böngésző értesítések, ezek csak idegesítőek, de nem kártékonyak, és könnyen kikapcsolhatók.
    A másik, a felugráló, kéretlen reklámok (pl. YouTube videónézés közben). Ezeket reklámblokkoló alkalmazásokkal szinte teljesen ki lehet zárni.
    A harmadik pedig a vírusok okozta felugró reklámok, általában erotikus tartalmakkal. Ez esetben a vírusirtás jelenti a megoldást.

    Mennyibe kerül a javítás?

    • Windows értesítések kikapcsolása és reklámblokkoló telepítése - 2.000 Ft
    • Vírusirtás 5.000 Ft-tól

    Mennyi idő a javítás? 1-2 munkanap

  • Windows és egyéb szoftverek frissítése

    Miért kell frissíteni a szoftvereket?

    Mivel a szoftverek rendkívül bonyolultak és összetettek, ezért óhatatlanul számos hibát, biztonsági rést tartalmaznak. Ezek nem tudatos, megtervezett hiányosságok vagy hibák, egyszerűen csak a programozásra jellemző sajátosságok.
    Viszont a szoftverek fejlesztői folyamatosan javítják a megtalált hibákat, amiket frissítések formájában juttatnak el a felhasználókhoz. Természetesen ekkor sem lesz hibátlan a szoftver, hiszen újabb és újabb biztonsági rések kerülnek a felszínre, amikre majd később újabb és újabb frissítéssel válaszol a fejlesztő. Ezért fontos a számítógép naprakészen tartása, a szoftverek folyamatos frissítése.

    Sok esetben azonban a frissítés közben valamilyen hiba lép fel, ami a laptop hibás működéséhez is vezethet, akár átmenetileg használhatatlanná is teheti. Ezért ha Te nem szeretnél kockáztatni, és nem szeretnél ilyen helyzetbe kerülni, akkor bízd ránk a laptopod szoftveres frissítését/karbantartását.
    Ilyenkor nem csak a Windowst, hanem az egyéb fontosabb szoftvereket is frissítjük (pl. Java, vírusirtók, stb).

    Mennyibe kerül a frissítés? 3.000 Ft
    Mennyi idő a frissítés? 1-2 munkanap

Térkép

Kérdésem van, segítsetek!

Kérlek, add meg a neved
Kérlek, add meg a telefonszámod
Kérlek, add meg az e-mail címed Hibás e-mail cím formátum
Kérlek, írd meg az üzenetet

Online szerviz időpont foglalás

Kérlek, add meg a neved
Kérlek, add meg a telefonszámod
Kérlek, add meg az e-mail címed Hibás e-mail cím formátum
Kérlek, add meg a laptopod típusát
Kérlek, add meg, mikor szeretnéd a cserét
Kérlek, írd meg az üzenetet

Elakadtál? Segítünk!

Tipp
Hívj bennünket!
+36 (42) 785 001, +36 (20) 2600 520
Vagy írj e-mailt!
szerviz@mastermind.hu

Mártonné Berényi Bernadett

Nem bízol bennünk? Oké, olvasd el, mit mondtak rólunk az ügyfeleink. 

  • "Többször voltunk már, oda járunk, szeretjük. Aranyosak, szolgálatkészek, és mindig a lehető leggyorsabban megjavítják a számítógépet, vagy amit kell."

    Kovács Andrásné
    (2018. december 08., szombat)

  • "Nagyon szuperek, nagyon aranyosak voltak a fiúk. Maximálisan meg vagyok velük elégedve. Több alkalommal is voltam már itt és mindig nagyon segítőkészek."

    Gulyás Istvánné
    (2019. március 04., hétfõ)

  • "Gyorsak és ügyesek voltak!"

    Varsány-Ép Kft.
    (2019. április 15., hétfõ)

  • "Igen, igen elégedett vagyok 100%-ban."

    Fincsor István
    (2017. augusztus 09., szerda)

  • "Maximálisan elégedett vagyok a szerviz szolgáltatással."

    Dajka Attila
    (2018. január 13., szombat)

  • Kovács Andrásné
  • Gulyás Istvánné
  • Varsány-Ép Kft.
  • Fincsor István
  • Dajka Attila

Nem győztek meg? Oké. Miért válassz mégis minket?

Megbízhatóság, diszkréció

Szoftveres javítások során elképzelhető, hogy biztonsági másolatot kell készítenünk az adataidról. Ezeket azonban diszkréten kezeljük, vigyázunk rájuk, természetesen senkinek nem adjuk ki, és a javítás után nem is tároljuk tovább.

Gyorsaság

A laptopod javítását cégünk gyorsan elvégzi, akár már a következő munkanapra is elkészülhet a laptopod. A hiba jellegétől és az alkatrészellátottságtól függően ez persze változhat.

Garantáltan elégedett leszel

A legtöbb pozitív ügyfélértékeléssel rendelkező nyíregyházi cég vagyunk a szakmában. A Facebookon 100-nál is több 5 csillagos értékeléssel rendelkezünk, a weboldalunkon pedig kb. 600 pozitív visszajelzést olvashatsz rólunk.

Szakértelem és tanácsadás

Munkatársaink képzett szakemberek, így a laptopoddal kapcsolatos bármilyen kérdésedre könnyedén választ kaphatsz tőlünk. Ha elakadtál valamiben, csak szólj, és segítünk Neked.

Nyitva tartás

A szokatlanul hosszú nyitva tartási időnkben biztosan Te is megtalálod a Neked megfelelő időpontot.
Hétfő-Péntek: 800 - 1900, Szombat: 800 - 1300

Szakmai tapasztalat

A MasterMind az elmúlt években több ezer laptopot javított meg, így biztos lehetsz abban, hogy jó kezekben lesz a laptopod.

Ingyenes parkolás

A MasterMind két saját parkolóval rendelkezik (összesen 6 parkolóhely), ahol ingyenesen parkolhatsz. Így kényelmes, és olcsó.

Bankkártyás fizetési lehetőség

A laptopod javítási költségét nem csak készpénzzel, hanem bankkártyával is kifizetheted.

Gyakori kérdések

Előre tudni fogom, mennyibe kerül a laptopom javítása?

A legtöbb esetben nem tudunk pontos javítási árakat kiírni a honlapra, mivel sok esetben látatlanban nem pontosan beazonosítható a hiba, így a várható javítási költség sem. Ennek ellenére a legtöbb hibához találsz javítási árat a honlapunkon, amik tájékoztató jellegűek, de nem pontosak. A cél, hogy egy nagyságrendet láss, mégis mennyibe kerülhet körülbelül a hiba javítása. Munkafelvételkor a pontos hiba ismeretében már többet tudunk mondani, de miután szervizünkben bevizsgáltuk a laptopodat, akkor már pontos tájékoztatást tudunk adni a javítás költségeiről. Ilyenkor telefonon felhívunk Téged, és Te eldöntheted, hogy kéred-e a javítást vagy sem.

Mennyi időt vesz igénybe a javítás?

Ideális esetben akár már másnapra készen lehet a géped, de valószínűbb, hogy a javítás 2-3 napot is igénybe vesz. Ez a hiba jellegétől függ.
A javítás várható időtartamáról kollégáink tájékoztatni fognak Téged.

Még garanciás a laptopom, akkor ingyen van a javítás, ugye?

Nem feltétlenül. Ha a problémát hardver hibája okozza, akkor természetesen igen, azonban a gyártó által vállalt garancia nem terjed ki a szoftveres meghibásodásra. Szoftveres meghibásodás esetén mindenképpen számítanod kell javítási költségre.

Mennyi garancia van a javításra?

Azt nem tudjuk garantálni, hogy nem lesz újabb szoftveres meghibásodásod a jövőben. Természetesen arra vállalunk garanciát, hogy amit elvégeztünk, az jó minőségű munka, arra viszont nem, hogy néhány nap, vagy 1-2 hét után milyen újabb meghibásodás keletkezik.
Szerviztechnikusaink szívesen adnak tanácsokat, hogyan kerülheted el, hogy újra hasonló problémával találkozz, de ez sem garantál 100%-os eredményt.

Szükséges a Windows jelszavamat megadnom? Ha lehet, nem szeretném.

Igen. A szoftveres javítási folyamathoz teljeskörűen hozzá kell férnünk a számítógépedhez, másként nem tudjuk elvégezni a laptop javítását. De légy nyugodt, garantáljuk, hogy az adataid biztonságban lesznek, és nem fogunk visszaélni a bizalmaddal.

A javítás során az adataim nem fognak elveszni a laptopomról?

A javítás során biztosan nem, de az elképzelhető, hogy maga a háttértároló meghibásodása okozta az alap problémát, ami viszont adatvesztéssel járhat. A javítási folyamat során nem törlünk adatot a laptopodról, sőt, igény esetén megpróbáljuk helyreállítani a sérült merevlemezen tárolt fontos adataidat is.

A javítás után az eredeti hiba újra fennáll. Mit tegyek?

Ha azt észleled, hogy laptopodnak ugyanaz a hibája, mint amikor behoztad hozzánk, akkor minél előbb hívj minket. Ugyan szoftveres javításra nincs garancia, hiszen bármikor újra összeomolhat a Windows, jöhet egy vírus, vagy egy hibás frissítés, de természetesen méltányosságból azonnal meg fogjuk vizsgálni a gépedet, és bizonyára nem fogunk Tőled újra pénzt kérni.
Érdemes adott helyzetben megvizsgálni, nem csatlakoztattál-e pendrive-ot vagy egyéb USB-s eszközt a laptopba, mert az is okozhat meghibásodást.

Mennyi idő után érdeklődjek a javítás állapotáról?

Nem szükséges érdeklődnöd. Amint elkészült a laptopod, szerviztechnikusaink rögtön fel fognak hívni Téged telefonon.

Mikor mehetek az elkészült laptopomért?

Miután a szerviztechnikusaink szóltak Neked, hogy elkészült a laptopod, onnantól kezdve bármikor érte jöhetsz. Ha nem tudsz jönni csak néhány nappal vagy 1-2 héttel később, az sem probléma.
Hétköznapokon reggel 8 órától este 19 óráig vagyunk nyitva, szombaton pedig reggel 8-tól 13 óráig jöhetsz hozzánk.